sunnuntai, 24 lokakuun, 2021
KotiHyviä neuvojaApple Watch: Seuraa terveyttäsi kotona ja arjen keskellä

Apple Watch: Seuraa terveyttäsi kotona ja arjen keskellä

 Haluaisitko pysyä paremmin kärryillä omasta terveydestäsi ja urheilla enemmän arjenkin keskellä? Haluatko saada asiat ajoissa tehtyä? Ihmisen on itse välillä hyvin vaikea organisoida elämäänsä, joten on hyvä käyttää erilaisia digitaalisia apuvälineitä, jotka auttavat ongelmaan kuin ongelmaan. Apple Watch –rannekellot ovat olleet hyvin suosittu työkalu sekä urheilijoille että peruskuntoilijoille ja tässä artikkelissa tutustut paremmin siihen, miten tämä kello voi auttaa sinuakin arjen keskellä.

Analysoi omaa terveyttäsi kotona ja kodin ulkopuolella

Harvalla on oikeasti aikaa ja energiaa mitata omaa terveyttään jatkuvasti, varsinkin jos elää aktiivista ja kiireistä perhe-elämää. Urheilu ja oma hyvinvointi saattaa jäädä tärkeysjärjestyksessä taka-alalle, kun on muitakin tärkeitä asioita elämässä. Se, miten hyvin voit, vaikuttaa kuitenkin myös kotisi ilmapiiriin ja siihen, miten käyttäydyt perheenjäseniesi kanssa.

Apple watch ranneke muistuttaa sinulle päivittäin terveytesi kulmakivistä, jonka ansiosta opit kiinnittämään enemmän huomiota omaan hyvinvointiisi. Ranneke esimerkiksi voi mitata päivittäistä askelmäärääsi, sydämensykettäsi ja yleistä kuntoasi, joka auttaa sinua pitämään huolta kehostasi. Voi olla vaikeaa tunnustella omaa kehoaan varsinkin kiireisen arjen keskellä, joten on hyvä, kun pystyy analysoimaan terveyttään digitaalisesti.

Apple Watch voi kannustaa sinua muuttamaan elämäntapaasi, mikäli huomaat terveydessäsi ja jokapäiväisessä elämässäsi puutteita. Ei ole hankalaa esimerkiksi pyöräillä töihin tai jumpata päivittäin. Voit myös huomata alkavasi panostaa enemmän unen merkitykseen, sillä sen voimin jaksat paremmin kotiarjessa.

Yksilöllisiä tavoitteita liikuntaan liittyen

Yksi Apple Watchin hyvistä ominaisuuksista on myös se, että pystyt luomaan omia liikkumistavoitteita, joiden avulla voit kehittää itseäsi. Tämä rannekello on vähän niin kuin hyvä kaveri, joka muistuttaa sinulle, miten tärkeää liikkuminen on, kun elää kiireistä elämää. Voit lisätä tavoitelistalle mitä tahansa lajeja, kuten esimerkiksi joogasessio kotona tai lyhyt juoksulenkki aamuisin. Kun elää perhearkea, voi herkästi hukkua velvollisuuksiinsa, eikä muistakaan enää aikaisemmin tehtyjä tavoitteita.

Pidä huolta myös henkisestä terveydestä

Apple Watch osaa muistuttaa sinua myös levon merkityksestä, sillä se analysoi myös, miten rasittunut olet kunakin päivänä. Arkisetkin menot ja puuhat voivat olla yllättävän rasittavia, joten rannekello muistuttaa sinua unen ja levon tärkeydestä, mikäli se saa signaalin, että olet rasittunut. Urheillessakin voi joskus mennä liian pitkälle ja omaa kehoa pitäisi kuunnella levon suhteen. Apple Watch kuitenkin huomaa, jos ei ole hyvä päivä kovin rasittavalle liikunnalle, vaan voisi pidättäytyä jossakin rennommassa lajissa.

Tärkeä osa henkistä terveyttä ovat myös rakkaat ihmiset, joihin pystyy saamaan yhteyden nopeasti suoraan rannekellon kautta. Jos elää kiireistä arkea, ei ole aina aikaa ottaa yhteyttä ystäviinsä, mutta kellon puhelin ja viestitystoiminnot tekevät siitä helppoa.

Vedenpitävä ja kestävä kello sopii perhe-elämään

Kotona ja perhearjessa käytettävän teknologian on oltava mahdollisimman kestävää ja Apple Watch on suunniteltu kestämään erilaisia olosuhteita. Mikäli kello kastuu esimerkiksi käsiä pestessä, ei siitä ole haittaa, sillä se on vedenkestävä. Kello myös ilmoittaa käyttäjälleen, mikäli hän ei pessyt käsiään riittävän pitkään. Perhe-elämän haasteet ja kolhut eivät siis vaikuta kellon käyttöön; se on suunniteltu olemaan kestävä.

Investoi omaan terveyteesi

Urheilukellon ostaminen on investointi omaan terveyteesi ja siitä voi olla enemmän hyötyä sinulle kuin olisit arvannut. Oli kyse sitten vähäisestä unesta, puutteellisesta liikunnasta tai liiallisesta stressistä, Apple Watch on suunniteltu pitämään huolta sinun hyvinvoinnistasi. Kellon ansiosta sinun ei tarvitse nähdä enää yhtä paljon vaivaa terveytesi seuraamiseen tai elämäsi organisoimiseen.

 

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT

Uusimmat postaukset